Vindbaar zijn op Google
Wil je dat jouw bedrijf beter wordt gevonden via Google? Vraag dan een consult aan.





Vindbaar op Google
Is jouw bedrijf vindbaar op Google? Tegenwoordig is het heel belangrijk voor bedrijven om online vindbaar te zijn. Zelfs als jij een offline bedrijf hebt is het goed om vindbaar te zijn via Google. Bijvoorbeeld als een potentiële klant op zoek is naar jouw telefoonnummer of als jouw concurrenten wel goed vindbaar zijn via Google.
Je kunt op twee manieren vindbaar zijn via Google. De eerste manier is organisch (SEO) en de tweede manier is door middel van advertenties (SEA). Hoe dat werk wordt hieronder kort uitgelegd.
Organisch
Is jouw website erg relevant volgens Google dan zal de website automatisch hoog in Google verschijnen, dit is gratis en dit noemen we organisch. Om dit te bereiken is het verstandig om Search Engine Optimization(SEO), zoekmachineoptimalisatie, toe te passen. Dit betekent de website zó verbeteren dat de zoekmachine hem beter kan lezen en zo de waarde goed kan inschatten.
Advertenties
Naast organisch vindbaar zijn is het ook mogelijk vindbaar te worden door middel van adverteren op Google. Meestal de eerste 3 à 4 zoekresultaten op Google komen voort uit advertenties, Search Engine Advertising(SEA). Met advertenties sta je dus hoger in Google dan de organische resultaten. Echter betaal je daar ook voor.
Wat is het beste?
Het beste wat je kunt doen als bedrijf is beide kanalen inzetten. In dit geval betekent het ook dat het één het ander versterkt. Het is dus belangrijk om zowel SEO als SEA toe te passen om goed vindbaar te zijn op Google en andere zoekmachines. Octopus Marketing kan jouw bedrijf helpen beter vindbaar te zijn op Google. Neem contact met ons op voor een eerste kennismakingsgesprek via het contactformulier.